Tuesday, September 22, 2015

Ainiltakcantik

Bismillah dan Assalam.

kenapa dengan tajuk entry kali ni? hm. semalam sebelum tidur aku terfikir sesuatu. tentang siapa aku sebenarnya. hee. hobi suka sangat overthinking buat rasa nyampah kenkadahg. tapi malam tadi punya overthinking macam berfaedah pula.

ada satu hari tu. kawan aku tegur. dalam teguran dia bermaksud supaya aku belajar untuk bergaya. untuk tampil lebih cantik. aku taktahu kenapa. aku tak terasa hati langsung sebab memang aku seperti itu. pergi kelas pun pakai tudung sarung setiap hari. percaya la aku takreti nak belit selendang. aku pernah sekali je pakai half moon and ok dah. duh betul tau ainil. selekeh! tapi kenapa? sebabnya aku tak reti sangat nak bergaya. ada je kadang teringin. tapi entahla takpandai mungkin. kadang rasa bersyukur dengan kelemahan ni sebab melalui kelemahan ini aku dapat menghindarkan diri dari penyakit hati. penyakit nak cantik. nak orang nampak cantik. sampai lupa kepada siapa kita perlu tampil cantik.

kepada siapa kita perlu tampil cantik?
tentula kepada Allah. pernah tak kau bergaya bagai nak rak. dan lepastu kau fikir. kau nak cantik sebab apa? ye. aku akui, fitrah manusia. tapi tidak perlu berlebihan. pakai lipstik megha kemain time keluar pergi pasar je. sebab apa? percaya la aku bukan kondem. tapi entah. zaman sekarang ni ramai sangat nak nampak cantik lebih lebih. sampai lupa Allah dah jadikan kita secantik cantik kejadian.

ok la taknak membebel sangat. just nak share thought je. hohoi. k.

jaga apa yang Allah suruh. amalkan perkara sunat. jauhi dosa. Allah pandang kau dengan penuh kasih sayang. percayala.

No comments:

Post a Comment