Friday, September 4, 2015

Intern :)

Assalamualaikum.
hai. its 2.54am(waktu malaysia).
i cant sleep. and its bad. since kepala aku berdenyut denyut.
anyway. Alhamdulillah i done my internship. but the sad thing is tedayy
im going back to ump.

actually aku nak cerita apa yang berlaku masa aku intern haritu. aku harap aku punya entry ni tak viral. hahahahaha hambar kan. sorry. haha. ok dah.

actually. during my internship. aku belajar banyak benda. not in the term of ilmu like plant, chemical or that tah apa apa aku belajar tu. hiks. its the value. basically im a person yang suka depend kat orang. its not depend cam bergantung fully. it just i have no confident. with myself. aku jenis yang tak caya diri aku. aku akan tanya orang balik. to confirm apa yang aku buat ni betul ke tidak. tapi kat company teetttt tu. aku belajar. aku belajr percaya diri aku. i worked alone there. i mean as an intern. i am all alone there. duduk dekat lab sensorang. test sample sensorang. tapi entah, aku rasa cam this kind of thing is helping me. ianya membina satu kepercayaan dalam diri untuk diri sendiri. by time. memula rasa takyakin. tapi lelama, rasa yakin je. itu satuhal. lepastu kena marah. dahla im a kind of people yang lembut hati. k ni tipu kuasa sepuluh. haha. paham tak, even when you are angry, you will ever make sure that you didnt hurt others heart. but yeah. during my internship. kenyang sampai malam ok setiap hari kena tadah telinga. bagi aku kena marah tu satu terapi untuk ensure kau takkan buat salah lagi for the future. kan? takpela. dah habis intern pun ha. hm. serius kadang tengok kengkawan post gambar dengan internmate diorang. rasa sayu je. entah ah asal nasib kurang baik takde kawan. tapi tapi tapi. ada mak ayah yang dekat dengan aku. kawan kawan yang rajin ajak aku keluar makan. hohoi. cukup la kot. makan terjaga sihat Alhamdulillah naik bertan tan ni nak kata apa lagi ainil.

ekceli aku rasa kekok ah tulis blog ni. rasa nak cerita banyak. tapi takde ayat nak tulis.  serius. i miss ainil yang reti tulis blog. sampai ada yang terpikat. hehe.

k la babye!

ps : ainil makin comel. puji diri sendiri? eh sukati la!

No comments:

Post a Comment